Varför denna blogg?

Om konsten att försöka leva ett klimat & miljövänligt liv.

söndag 10 april 2011

Trädgårdshelg

Eftersom vädret var så fantastiskt i helgen blev det dagar som uteslutande tillbringades i trädgården.
Benga snickrade vidare på höns/växthuset och jag krattade grenar och gräs & löv till mina ODLINGSLIMPOR.


Längst den här kanten tänkte jag det skulle bli en odlingslimpa till squashen.

Tanken är att det så småningom ska bli betongplattor runt de inramade odlingarna.
Benga klurar på något,kanske på alla nya ideér hans fru kommer med hela tiden?



Här har jag då börjat:

Lager 1 grenar,kvistar och annat grovt.
Lager 2 gamla löv,mindre trädgårdsklipp,gräs.
Sen ska jag fylla på med...
Lager 3 om jag får tag på gödsel blir det kanske det, annars bara halvbrunnen kompost från förra säsongen.
Lager 4 ett lager ny jord att sätta plantorna i.

Har inte testat just detta förut men vet att pumpa & squash brukar trivas på komposthögen.

Se klippet nedan om just KOMPOST, visst ska man älska sin kompost men det får ju inte gå till överdrift!!





Ha en fin dag//Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad om du vill lämna en kommentar, klicka på anonym om du inte har ett konto eller hemsida//Eva